Q&A met de regisseur van 'Circus zonder tent'.

Twiskenieuws van 09-12-2020

Afgelopen donderdag hebben wij met de groepen 7 en groepen 8 deelgenomen aan het online film festival van de IDFA. Wij hebben vorige week twee documentaires bekeken: ’Ons eiland’ (OE) en ’Circus zonder tent’ (CZT). Wij hebben de eerste bekeken ter voorbereiding van de tweede. Tijdens het bekijken van OE moesten de leerlingen vragen opschrijven die in hun op kwamen over de documentaire. Dit hebben wij gedaan, omdat wij na het bekijken van de tweede documentaire een Q&A georganiseerd hadden met de regisseur van CTZ: Nina Landau. Zij is een bekende van meester Marco en zo kon dit opgezet worden.

Normaliter zou zij op school komen en zouden wij met de vijf groepen in de kuil plaatsnemen. Nu is dit niet mogelijk. Om het toch voor de bovenbouwgroepen te realiseren zijn we om die reden in de online Meet gegaan. Hierdoor konden de groepen 8 in hun eigen klas blijven. Zij konden hun vragen sturen via de chat. De groepen 7 zaten in de kuil. Daar stond meester Marco die de vragen met microfoon liet stellen. Vragen die de revue gepasseerd zijn:

Hoe lang duurde het om de documentaire te maken? Waarom heeft u voor dit onderwerp gekozen? Waarom heeft u ervoor gekozen om sommige stukken in slow motion te laten zien?

Mochten jullie nou geïnteresseerd zijn om de documentaire te bekijken dan kan dit via de link hieronder. OE kunnen jullie online vinden via 2doc.nl.

Een hele toffe ervaring om dit met de vijf groepen te kunnen doen!

20201203_101252 20201203_101252
20201203_102855 20201203_102855